Sunday, July 29, 2012

Āvu, āvu ātras kājas, skrēju trasēi.

... Kamēr skrēju, rakstīju galvā. Tā esot tikai īsteniem grafomāniem. :) Labi ...
No rīta pamodos ar modinātāju nedaudz jau pēc 9:00. Noguruma itkā nav. Varbūt no karstuma tikai. Istabu nav laiks sakārtot un nav arī tā, ka kaut ko nevarētu atrast (peldšortus gan nevar nekur atrast). Paskatos aiz loga un tur vēljoprojam viss ka radīts 30 un vairāk grādu karstumam pēc celsija skalas. Vakar Artūro izteicas, ka noteikti jādodas uz LSC 4. kārtu Mežaparkā. Nu, labi, ja es ātri apēdīšu dažus cepumus, rīsu galetes ar medu, tad es varētu līdz 10:30 arī paspēt aizmīt un iereģistrēties, jo tad beidzas reģistrācija. Vakardienas gūto tulznu mocīt nolemju vakarpuse, jo tagad to pārdurt nebūtu vairs prāta darbs. Savā dzeriena pudēlē ielēju pāri palikušo sporta dzerienu no vakardienas velo izaicinājuma, sasviedu somā nepieciešamās mantas, uzkāru pār velo ragiem kedas un vairāk izmantojot ielas braucamo daļu (jo man taču ir ķivere) devos uz Mežaparku.


Jau 10:20 nosaucu savus rekvizītus (tik nenosaucu komandu, kurā startēju) un saņēmu savu starta numuriņu - "16". Tur jau pieredzējuši funkcionāri apmainās viedokļiem par sacensībām. Uz startu ieradies, jau skrejēju aprindās zināmais un nepagurstošais Valdis Ņilovs. Ir arī guncha, kas iepriekšējā naktī pavadīja Rīga-Valmiera dalībniekus, līdz Vangažiem un griezās atpakaļ uz Rīgas pusi. Citus īsti nezinu (gan jau ar laiku). Pēc brīža arī ieradās Artūro (viņam gan neliela ķibele gadījusies, bet cerams, ka tur viss ir kārtībā). Pie vārtiem jau manīju Kuks un tad arī ar viņu sasveicināmies. Nav īsti skaidrs, kur tad ir tas starts gan. 5 km distancei atsevišķi pie vienas no galvenājām estrādes ieejām, bet 15 km jau pie Ķīšezera. Labi, ka pajautāju, citādi ne tur būtu nostartējis.
Uz starta līnijas (to gan deretu kādu reizi arī nofočēt) esam kādi padsmit cilvēki. Ir arī viena dāma. Pulkstenis rāda 11:00. Vēl tikai 15 % no trases ir saulaina, līdz ar to skriet vēl nebū tik grūti. Vēlāk saulainās daļas paliks arvien vairāk. Bet nu labi, nav ko tur daudz funktierēt. Visi gatavi un es arī tieku beidzot nostartēt no starta līnijas nevis 30-40 metrus aiz tās, kā tas ir pusmaratonos. Jānoskrien ir šis nepilnais un vēl pieci pilni apļi. Apļa garums - 2,669 km. Pēc starta uzņemu apgriezienus un jau pēc pirmā kilometra esmu apdzinis divus dalībniekus, bet tālāk vairs distance nerūk. Skatos tempu un metu nost no "gāzes" pedāļa. Nevar tādā karstumā zīmēties. Tā turpinot šodienas kartumā (iedomājos vēl kā Cēsīs velo maratonā pa tādu cepienu sokas. To jau domājams noskaidrosim tuvākajā laikā.) būs par ātru.
Jau esot otrjā aplī, mani apdzen trīs 5 km distances līderi, kuri uzreiz arī finišē. Tagad apdzīt var tikai 15 km līderi. Pirms finiša uzmundrinu kādu vecāku par mani sportistu. Tas ļauj arī pašam nedomāt par to cik ir karsts. Pēc 3 apļa pamanīju kur novietots dzirdināšanas punkts. Pēcāk katru apli tur arī atveldzējos. Aktīvi arī izdzeru savu dzērienu (sadalīju uz 4 piegājieniem), jo taupīt to finišam nav nekādas jēgas. Pie 9 km mani apdzen Valdis, kurš uzmundrina. Tātad drīz arī citi līderi apdzīs. Tā arī notiek. Pie 10 km garam aiziet guncha, bet pie 11 km Ervīns (tad vēl nezināju vārdu). Man vēl divi apļi javeic. Viens onka, kurš jau atsildās, man ik uz tikšanās brīdi atgādina, ka vajag pa mierīgo, ka tik noskriet. Vēl kāds cits jau nofinišējis sportists norāda, kur vēl ēnas pavairāk, ko arī izmantoju. Aiz Sportland veikala kāda mamma rājas uz mazo meitēnu, kura skrejriteni nobremzējusi ar krokšiem un laikam arī atstājusi krietnu daļu apavu uz asfalta (to gan neredzēju). :) Es tik turpinu un pirms pēdējā apļa saprotu, ka mani tik vien kā trīs no līderiem arī apdzinuši par apli. Valdis vēl iedod padzeries un dodos pēdējo apli pievarēt. Taisnē kaut kur talumā redzu arvien to pašu skrējēju, kuru sākumā vairs nepanācu. Tuvojoties finišam, gan esmu ļoti tuvu kādam citam skrējējam un cīnos ar vēlmi kāpināt tempu un viņu panākt. Pie pēdējā pagrieziena viņš aizskrien taisni. Ehhh - viņš tikai treniņu skrien, kā to Mežaparkā dara daudzi. Pēdējos 200 m pretīm nāk Artūro ar ūdeni. Tas gan labi. Pēc padzeršanas spiežu grīdā, bet tāds īsts finiša sprints nesanāk. Pulss uzreiz mākoņos Finišēju ar laiku 1h:20m:50s. Mans Garmin samērījis trasi, kas nebūt 15 km neatbilst. Līdz pilniem 15 km nedaudz pietrūka. Sākumu paskrēju zem 5:00 min/km pēc tam robežās no 5:20 - 5:40 min/km. Pulss uz 163 sitieniem vidēji, kas pie šīs karstās dienas ir ļoti patīkami. Pēc finiša paveldzējos vēl ūdens punktā, nodevu numuriņu, atvadījos no citiem skrējējiem un ripināju uz māju.

Te arī rezultāts: http://skriesim.lv/lv/public/skrcalendar/view?calendar_identifier=6469
Kopvērtejumā man 10. vieta no 13. Sajūtas labas. Viss mierīgi.

No comments:

Post a Comment